- Úvod >
- Práca s E-shopom >
- Nastavenia >
- Marketing >
- Facebook CAPI
Facebook CAPI
Rozhranie API pre konverzie (CAPI) na facebooku je ďalším nástrojom, ktorý pracuje s pixelom Facebooku. Jeho úlohou je spoľahlivejší prenos informácií o správaní zákazníkov vo vašom eshope. Pracuje tak, že tieto údaje sa neodosielajú cez prehliadač ako klasické cookies, ale priamo z nášho servera na server facebooku. Jeho úlohou je zlepšiť cielenie a pripisovanie výsledkov reklám na facebooku.
Facebook pixel je malý kód, ktorý pridáte na svoju webovú stránku alebo do e-shopu. Sleduje, ako návštevníci vašej stránky interagujú s vašimi produktmi alebo službami. Tieto informácie potom môžete použiť na zlepšenie svojich Facebook reklám.
Facebook pixel patrí do cookies, to znamená, že informácie o užívateľskom správaní na eshope odosiela prostredníctvom prehliadača. Tento spôsob prenosu informácií je menej spoľahlivý ako napojenie cez rozhranie CAPI. Preto, lebo zákazníci síce odsúhlasia cookies, no v ich prehliadači môžu mať nainštalované doplnky, brániace odosielaniu niektorých dát.
Odosielanie dát o užívateľskom správaní priamo na server facebook cez rozhranie CAPI je teda oveľa spoľahlivejšie. Dáta sa neposielajú cez prehliadač, ale priamo zo servera eshopu na server facebooku. Toto odosielanie dát neobchádza GDPR nariadenia. Informácie o užívateľoch sú odosielané iba v prípade, že užívateľ potvrdí svoj súhlas s odosielaním cookies.
V momente nastavenia CAPI sa dáta o užívateľskom správaní odosielajú súčasne dvoma spôsobmi: cez prehliadač pomocou facebook pixel a súčasne sa tie isté udalosti odosielajú priamo zo servera eshopu na server facebook. Tieto sú automaticky identifikované tak, že rovnaké (duplicitné) udalosti sa spárujú.
1. Vloženie Facebook pixel a token do eshopu
Pre správne rozhrania CAPI je potrebné mať v eshope vložený facebook pixel a token pre CAPI. Ten získate zapnutím sledovania udalostí cez CAPI vo firemnom Facebook Business Manager.
Tu je navod pre vygenerovanie pristupoveho tokenu.
https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/conversions-api/get-started/#access-token
Vo vašom Správcovi udalostí vyberte položku Zdroje dát a pixel, pre ktorý sa nastavuje prepojenie.
Na záložke nastavenia nájdite časť Generovať prístupový token a postupujte podľa pokynov.
Vygenerovaný prístupový token a Facebook Pixel ID sa v administrácii eshopu zadáva tv časti Sledovacie a remarketingové kódy:
2. Úprava eventov
Pre správne spárovanie duplicitných udalostí (deduplikáciu) je vo facebook pixel v eshope potrebné vložiť v každom sledovaní nasledujúci riadok na uvedené miesta: {eventID: '@@@FacebookEventId@@@'}
Kód pre detail produktu
Kód v zozname produktov kategórie
Kód v nákupnom košíku
Kód pri výbere dopravy a platby
Kód po odoslaní objenávky
Kód vo výsledku vyhľadávania produktov