- Úvod >
- Rady a podpora >
- SEO návod >
- 5 tipov, aby sa eshop zobrazoval na popredných pozíciách v Google
5 tipov, aby sa eshop zobrazoval na popredných pozíciách v Google
- Dôležité slovné spojenia z vášho podnikania – kľúčové slová umiestnite na správne miesta eshopu:
- do názvov kategórií,
- do názvov podkategórií,
- do názvov produktov
- použite ako názvy obrázkov produktov
Systém takto zadané slovné spojenia automaticky vkladá na miesta, kde ich Google zachytáva.
Pre každú kategóriu, podkategóriu, produkt do názvu (Title), do URL adresy, ako nadpis H1, ako popis obrázku.
Príklad: chcete sa zobrazovať na popredných pozíciách v Google na slovné spojenie "chladnička ECG ERM"
Nesprávne pomenovanie kategórie, podkategórie, produktu:
Kategória: Technika
Podkategórie: Biela, Čierna
Názov produktu: ECG ERM 10470 WA+
Správne pomenovanie kategórie a produktu:
Kategória: Biela technika, Čierna technika
Názov produktu: Chladnička ECG ERM 10470 WA+
- Vložte text nad zoznam produktov pre každú (alebo pre najdôležitejšie) kategórie
Vo verziách eshopu BUSINESS a PROFI môžete vložiť text nad zoznam produktov v jednotlivých kategóriách – cez modul Textový editor nad zoznamom produktov.
V texte nad produktami krátko a výstižne popíšte kategóriu produktov. Použite 2-3 kľúčové slová, na ktoré chcete kategóriu optimalizovať. Vyhnite sa neustálemu opakovaniu jedného slova, budujete relevantnosť pre celú kategóriu produktov.
Príklad textu v eshope nad kategóriou Umelecké potreby
Umelecké potreby pre profesionálov a pre každého, kto rád kreslí.
Pastelky Polychromos, akvarelové pastelky Albrecht Dürer, PITT umelecké perá, grafit, uhlíky...
...toto všetko nájdete na našej stránke.
Predávame ich v praktickom balení po farbách už od jedného kusa, alebo ako darčekové sady.
Všetky produkty v eshope skladom, dodávka do druhého dňa od objednania.
- Vnútorné linkovanie - linkbuilding
Linkovanie z akéhokoľvek slova realizujete v textovom editore po vyznačení slova a kliku na ikonku reťaze. Podrobný návod ako odkazovať z textu
V použitých textoch, aj v detailnom popise produktov odkazujte aj na iné, podobné stránky Vášho webu – iné podobné produkty, tipy, články a pod.
Pomocou vnútorného prelinkovania zostanú návštevníci na vašej stránke dlhšie, nachádzajú dobrý obsah. Naviac vnútorným linkovaním pomáhate SEO.
V textoch odkazov používajte kľúčové slová:
Správne linkovanie: V eshope nájdete pastelky Polychromos
Nesprávne linkovanie: V eshope nájdete pastelky Polychromos TU
- Vonkajšie linkovanie - linkbuilding
Aj vonkajšie linkovanie z akéhokoľvek slova realizujete v textovom editore .
Presne tým istým postupom ako vnútorné linkovanie v bode 3.
Zamerajte sa na získanie spätných odkazov z dôveryhodných zdrojov na iných webových stránkach. Získajte prelinkovanie zo stránok od Vášho dodávateľa, od podobne zameraných stránok, poslúži aj registrácia v katalógoch (platená aj neplatená).
Získanie kvalitných vonkajších spätných odkazov patrí k dôležitým faktorom SEO – linkbuilding. Je to aktivita, ktorú treba budovať nepretržite.
Výborné je, ak dosiahnete zdieľanie na sociálnych sieťach, alebo priamo na webových stránkach od významných ľudí v odbore.
-
Sociálne siete
Založte si stránku na Facebooku, prípadne aj na Instagrame.
Počet fanúšikov, množstvo obsahu, ktoré ľudia zdieľajú – to všetko berie Google do úvahy pri radení webu vo výsledkoch vyhľadávania (social engagement).
Na sociálnych sieťach zverejňujte nové produkty, akciový tovar, tipy, rady, články, informácie od iných z Vášho oboru. Je dobré si spraviť redakčný plán, čo a kedy budete zvereňovať.
Nové veci nezverejňujte iba raz, ale vždy aspoň tri krát.Druhýkrát ich môžete naplánovať o mesiac a následne o tri mesiace. Je to z toho dôvodu, že vaši fanúšikovia nie sú na Facebooku v rovnakom čase a navyše časom pribudnú ďalší, ktorí si obsah veľmi radi prečítajú.