- Úvod >
- Práca s E-shopom >
- Produkty >
- Produkt >
- Pridanie produktu do stavu
Pridanie produktu do vlastného vytvoreného stavu
Stavy prinášajú možnosť, vytvoriť si vlastné skupiny a zoskupenia produktov, v rámci určitého časového obmedzenia alebo zvýraznenia špeciálnej skupiny produktov. V prípade, že stavy, ktoré sú v systéme automaticky k dispozícii (akcia, novinka a výpredaj), nie sú postačujúce, tak máte možnosť vytvoriť svoje vlastné. Je možné vytvoriť neobmedzený počet vlastných stavov, a do nich zaraďovať produkty, ktoré môžu byť zvýraznené na úvodnej strane e-shopu, hneď po prístupe na úvodnú stránku e-shopu.
Vytvorenie a spravovanie vlastných stavov a kampaní je na správcovi daného e-shopu.
Zobrazovanie stavov je možné zapnúť v kategóriách, filtroch a na úvode e-shopu.
Vlastný šťítok pre daný stav
Ďalšou možnosťou je vytvorenie vlastného štítku pre daný stav, zobrazujúci sa pri konkrétnom produkte, v zozname a v detaile produktu. Je možné obmedziť platnosť zobrazenia štítka v danom stave produktu alebo variantu, nastavením dátumu od-do. Môže sa jednať napríklad o vianočnú akciu, letný výpredaj alebo black friday.
Nastavenie zľavnenej ceny
Pre produkt alebo vlastný stav je možné nastaviť zľavnenú cenu, ktorá sa automaticky aplikuje na dané obdobie v čase platnosti stavu:
- výhoda je nastavenia cenových akcií a kampaní podľa časového obdobia dopredu
- výhoda, že po skončení platnosti stavu sa automaticky ceny vrátia do pôvodnej cenovej hladiny, bez nutnosti zásahu administrátora e-shopu.
UPOZORNENIE:
Od 1. 7. 2024 platí nový zákon o Ochrane spotrebiteľa 108 /2024 Z.z., ktorý zavádza nové pravidlá pre stanovanie zliav aj pre eshopy:
Pri predaji zlacneného tovaru (napr. pri výpredajových akciách) bude obchodník v každom oznámení o znížení ceny povinný uviesť poslednú najnižšiu cenu tovaru za aspoň posledných 30 dní. Účelom je informovať spotrebiteľa o skutočnej výške poskytnutej zľavy Ide o ochranu spotrebiteľa pred cenovou manipuláciou. Viac v článku Nový zákon na ochranu spotrebiteľa zavádza zmeny aj pre eshopy.
1. Prejdite do konkrétneho produktu, ktorý chcete zaradiť do vlastného stavu.
2. Kliknite na záložku "Stavy" pri konkrétnom produkte
A) Zaškrtnite políčko požadovaného stavu, ktorý bude aktívny pri danom produkte.
B) Zadajte dátum od kedy do kedy bude stav aktívny pri produkte,
C) Vpíšte buď cenu alebo zľavu (vyplňte iba jedno), ktorá bude platná pre produkt počas trvania stavu.
Pre tvorenie ceny so zľavou si otvorte okno Archív cien produktu a zadajte zľavu z najnižšej ceny za posledných 30 dní.
V otvorenom okne sa zobrazia ceny stavov za posledných 30 dní.
Potvrďte tlačidlom "Uložiť zmeny". Ak chcete produkt zaradiť do stavu Akcia, Novinka, Výpredaj prejdite k požadovanému produktu a vyberte požadovaný stav.
Po kliku na archív cien produktu sa zobrazí okno s cenami produktu v stavoch za posledných 30 dní